Υποβολή Καλής Πρακτικής (έως 02/5/2025) | 1η Ανακοίνωση | 2η Ανακοίνωση
Πρόγραμμα | Αίτηση Παρακολούθησης
ΗΜΕΡΙΔΑ ‘Το LAMS στην πράξη: Καινοτομία στην τάξη‘
Σάββατο 17-5-2025, 09:30-18:30
Ιστοσελίδες Ημερίδας: https://shorturl.at/HCuXl &
https://sym86plir.sites.sch.gr/lams_17052025/
Διά ζώσης στην Πάτρα και on-line
![]() |
![]() |
-
- Αίθουσα Webex: https://minedu-secondary.webex.com/meet/lams2025
- Ζωντανή μετάδοση (Live Streaming): https://video.sch.gr/live και YouTube:
- Διά ζώσης: Αμφιθέατρο ΙΤΥΕ-Διόφαντος – Κτίριο «Δ. Μαρίτσας» Πάτρα
CTI – Computer Technology Institute and Press “Diophantus”
Κτίριο «Δ. Μαρίτσας», Ν. Καζαντζάκη, Πανεπιστημιούπολη Πατρών. Ρίο. | Οδηγίες πρόσβασης (Δείτε στην 2-3η σελίδα)
Σκοπός της επιστημονικής ημερίδας είναι η αλληλεπίδραση και η επικοινωνία των εκπαιδευτικών Πληροφορικής (και εκπαιδευτικών όλων των άλλων ειδικοτήτων) μεταξύ τους και με μέλη της ερευνητικής – πανεπιστημιακής κοινότητας, προκειμένου να αναδυθούν τάσεις και προοπτικές της αξιοποίησης προηγμένων τεχνολογιών μάθησης στην εκπαίδευση, να παρουσιαστούν δυνατότητες εφαρμογής σύγχρονων εργαλείων, μεθοδολογιών αλλά και κυρίως καλών πρακτικών ενσωμάτωσης τους, στη διδασκαλία και τη μάθηση της Πληροφορικής (και άλλων γνωστικών πεδίων) με την υποστήριξη του LAMS.
Θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του μεγάλου επιμορφωτικού σεμιναρίου για 600 εκπαιδευτικούς πληροφορικής “Το LAMS στην Tάξη: Καινοτομία στην πράξη” (https://shorturl.at/9WUbA). το οποίο διοργανώθηκε τον Ιανουάριο – Μάρτιο 2025 ” με τη συνεργασία των Συμβούλων Εκπαίδευσης (Σ.Ε.) Πληροφορικής (ΠΕ86) της χώρας, σε συνέχεια και ολοκλήρωση του οποίου γίνεται η παρούσα ημερίδα..
Στην Επιστημονική Ημερίδα θα υπάρχουν προσκεκλημένες ομιλίες από μέλη ΔΕΠ – Ειδικούς Επιστήμονες για σύγχρονα εργαλεία και μεθόδους, παρουσιάσεις – ανοικτών & ελεύθερων προς χρήση και τροποποίηση – μαθημάτων Πληροφορικής στο Σύστημα Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων (LAMS) και όχι μόνο – καλές πρακτικές εκπαιδευτικών από όλους τους τύπους σχολείων (Δημοτικά, Γυμνάσια, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ), με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών Πληροφορικής και άλλων ειδικοτήτων, στρογγυλό τραπέζι για την αξιοποίηση του LAMS και την εφαρμογή σύγχρονων εργαλείων και μεθόδων για καινοτομία στη διδακτική πράξη.
Επίσης, στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν και τα Ευρετήρια Μαθημάτων Πληροφορικής με περισσότερα από 500+ επιλεγμένους Ανοικτούς Εκπαιδευτικούς Πόρους και Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα / Εκπαιδευτικά Σενάρια Πληροφορικής ως ακολουθίες LAMS αλλά και σε άλλες μορφές για τη Διδασκαλία της Πληροφορικής ταξινομημένα ανά τύπο σχολείου, τάξη, μάθημα και ενότητα.
ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΈΝΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
Δρ Καμπύλης Παναγιώτης | Πληροφορική για όλους – Ανοικτά θέματα, προκλήσεις και ευκαιρίες στην εκπαιδευτική πράξη
Συνεργαζόμενος Λέκτορας και Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Η παρουσίαση εξετάζει τα ανοικτά θέματα σχετικά με τη διδασκαλία της πληροφορικής στα ευρωπαϊκά σχολεία με βάση την πρόσφατη βιβλιογραφία και τις πολιτικές και άλλες πρωτοβουλίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Νικούδης Δημοσθέντης Το LAMS στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
Τεχνικός Υπεύθυνος ομάδας ανάπτυξης, διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων του ΠΣΔ από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Παπαδημητρίου Ιώ, | “Ενσωμάτωση του LAMS στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me: Ένα παράδειγμα συνδυαστικής αξιοποίησης εργαλείων”
Εκπαιδευτικός ΠΕ60, MSc. Μέλος της ομάδας σχεδιασμού, ανάπτυξης και υποστήριξης της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας e-me. Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης και Πιστοποίησης (ΔιΕΤΕΠ), ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» Στην παρούσα εισήγηση παρουσιάζεται η ενσωμάτωσή του LAMS στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me ως ένα δυναμικό εργαλείο σχεδιασμού και υλοποίησης μαθησιακών ακολουθιών. Μέσα από ένα συγκεκριμένο παράδειγμα αξιοποίησης, αναδεικνύονται οι δυνατότητες συνδυαστικής χρήσης του LAMS με άλλα εργαλεία και εφαρμογές της e-me, όπως το e-me content, o τοίχος κυψέλης, τα e-me blogs κ.ά. Η παρουσίαση στοχεύει να αναδείξει πώς η ενσωμάτωση του LAMS στην e-me ενισχύει την αλληλεπίδραση και την ενεργό συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών.
Δρ Παπανικολάου Κυπαρισσία | “Μαθησιακός Σχεδιασμός και η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης” Kαθηγήτρια Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας – Τηλεκπαίδευσης Εργαστήριο «Εκπαίδευση από Απόσταση με Ψηφιακές Τεχνολογίες» Παιδαγωγικό Τμήμα Ανώτατη Σχολή ΠΑΙδαγωγικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.E.)
Δρ Παπαδάκης Σπυρίδων | “LAMS 5.0 με ΑΙ: 10+1 λόγοι για να κάνω γρήγορα, αποτελεσματικό και πιο ενδιαφέρον το μάθημα μου”
Σύμβουλος Εκπαίδευσης Πληροφορικής, Διδάσκων -Μέλος ΣΕΠ, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Μέλος Διεθνούς Ομάδας Ανάπτυξης LAMS, Συντονιστής Ελληνικής Κοινότητας LAMS
Δρ Παρασκευάς Μιχάλης | Η Εκπαίδευση στην Εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Προκλήσεις, Ευκαιρίες και ο Ρόλος του ΙΤΥΕ “Διόφαντος” στη Διαμόρφωση του Ψηφιακού Μέλλοντος της Εκπαίδευσης
Καθηγητής Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Παν. Πελοποννήσου, Αντιπρόεδρος ΙΤΥΕ «Διόφαντος», Συντονιστής Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, Υπεύθυνος Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης e Twinning
Οι παρουσιάσεις Εισηγήσεις- Καλές Πρακτικές θα οργανωθούν σε θεματικές ενότητες ανά εκπαιδευτική βαθμίδα Δημοτικό, Γυμνάσιο, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ΕΝΕΕΓΥΛ και μπορούν να υποβοληθούν (έως 30/4/2025) για:
α) Διά ζώσης παρουσίαση (στην Πάτρα)
β) Εξ αποστάσεως (online – σύγχρονη παρουσίαση)
γ) Ψηφιακό poster/Αναρτημένη παρουσίαση (μόνο για ασύγχρονη παρακολούθηση**)
** Θα έχει τη μορφή video διάρκειας 5 έως 7 λεπτών και θα δοθεί χρόνος μόνο για απάντηση σε ερωτήσεις.
- Όλοι οι εισηγητές ανεξαρτήτως τρόπου παρουσίασης – θα λάβουν Βεβαίωση Εισήγησης.
Η ημερίδα συν-διοργανώνεται τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Πληροφορικής [ΠΕ86] (με έδρ α) κ.κ. Αθανασάκου Πηνελόπη (ΔΔΕ Εύβοιας), Αλεξούδα Γεωργία (ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης), Βραχνό Ευριπίδη (ΔΔΕ Πειραιά), Βολονάκη Παντελή (ΔΔΕ Δωδεκανήσου), Γώγουλο Γεώργιο (ΔΔΕ Χανίων), Διαμαντή Ευστράτιο (ΔΔΕ Α’ Αθήνας), Ευαγγελινό Αιμιλιανό (ΔΔΕ Λέσβου), Ζαχαρή Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Μαγνησίας), Ζάχο Γεώργιο (ΔΔΕ Φθιώτιδας), Κατσαρό Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Αιτωλοακαρνανίας), Κοκκόρη Αθηνά (ΔΔΕ Γ’ Αθήνας), Κολεγά Ευαγγελία (ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας), Μακράκη Ευαγγελία (ΔΔΕ Δυτικής Αττικής), Μαραγκό Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Β’ Αθήνας), Μαστοροδήμο Δημήτριο (ΔΔΕ Β’ Αθήνας), Μπαμπαλώνα Ελένη (ΔΔΕ Ημαθίας), Μπασούνα Αθανάσιο (ΔΔΕ Ιωαννίνων), Μπεγέτη Παναγιώτη (ΔΔΕ Α’ Αθήνας), Παντελοπούλου Σταυρούλα (ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής), Παπαβασιλείου Αθανάσιο (ΔΔΕ Κοζάνης), Παπαγεωργίου Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Λάρισας), Παπαδάκη Σπυρίδωνα (ΔΔΕ Αχαΐας), Ραφτόπουλο Γεώργιο (ΔΔΕ Ηλείας), Σουβατζόγλου Βασίλειο (ΔΔΕ Αρκαδίας), Συμεωνίδη Συμεών (ΔΔΕ Καβάλας), Τζελέπη Σοφία (ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης), Τριανταφύλλου Χρήστο (ΔΔΕ Σερρών), Φιλιππίδη Σταύρο (ΔΔΕ Πιερίας) και Χερτούρα Κωνσταντίνο (ΔΔΕ Χαλκιδικής)
σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) και το ΙΤΥΕ ‘Διόφαντος’, τον Εθνικό Οργανισμό
Υποστήριξης eTwinning
και τους Επιμορφωτές – Μέντορες του Σεμιναρίου:
- Αλεξανδροπούλου Αγγελική, Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Παν/μίου Πατρών (ΠΔΣΠΠ)
- Βερρή Ανδρονίκη, 3ο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Κομοτηνής
- Διλάλου Ασπασία, 1ο Γυμνάσιο Αιγίου, Αχαΐας
- Καλαϊτζής Χρήστος, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Κομοτηνής
- Λαζαρόπουλος Σπυρίδων, 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Πύργου, Ηλείας
- Μπακόπουλος Νικόλαος, Πρότυπο Γυμνάσιο Πάτρας
- Παπαδάκης Σπυρίδων, Σύμβουλος Εκπαίδευσης (Σ.Ε.) Πληροφορικής (ΠΕ86) Αχαΐας
- Παπαδοπούλου Λεμονιά, Δντρια Πρότυπου ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης Πέλλας
- Παπαθανασίου Λεωνίδας, 2ο ΕΠΑΛ Αγρινίου
- Ρώσσιου Ελένη, Δ/νρια Πειραματικού Σχολείου Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
- Τριανταφύλλου Χρήστος Σύμβουλος Εκπαίδευσης (Σ.Ε.) Πληροφορικής (ΠΕ86) [Έδρα: ΔΔΕ Σερρών]
- Τσακαλογιάννη Γεωργία (Ζέττα), 24ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
- Φακιολάκης Γιώργος, Δ/ντής Γυμνασίου Μεταμόρφωσης-Ηρακλείου Αττικής
Η εκδήλωση αποτελεί συνέχεια της
Ημερίδας LAMS 9/4/22 | Διδάσκω στον 21ο Αιώνα με σύγχρονα Εργαλεία & Μεθόδους – Video -Υλικό